Skip to main content

Noves tendències educatives aplicades a la biologia

Autor: Miquel Flores Juncadella
Centre: INST.MIG-MON
L’objectiu del treball és estudiar el funcionament de l’educació actual i, a partir de buscar-ne els punts forts i febles, trobar i definir nous mètodes que puguin resultar molt més motivadors per a l’alumnat i implicar-los més en el procés educatiu per poder treure’n el màxim de profit.
En la redacció del treball he volgut aplicar noves metodologies i elements innovadors com els codis QR. Tot i això, he estat bastant limitat a l’hora d’aplicar-los, ja que les pautes i normatives del treball em limitaven bastant en l'elaboració de la tasca. Per poder innovar i trobar coses noves primer havia de conèixer la situació actual i saber quines noves tendències educatives i tecnològiques existeixen. Un cop vaig tenir tota aquesta informació vaig dissenyar una nova metodologia per explicar el contingut “Expressió de la informació genètica.” Amb l'elaboració d’aquesta Unitat Didàctica volia demostrar que es poden aplicar noves tendències als continguts actuals. Durant el disseny de la unitat didàctica, he intentat aplicar la innovació i incorporar no només elements de les noves tecnologies, sinó introduir noves metodologies i formes d’organització que enriqueixin els processos d’aprenentatge de l’alumnat, tenint en compte les necessitats individuals de cadascú, i que puguin emprar els seus propis estils d’aprenentatge.
Com a conclusió, podem considerar que l'educació no ha de dotar només de contingut l’alumnat, sinó que ha d’incentivar donant eines per convertir-los en persones autònomes i crítiques, capaces de resoldre reptes que els sorgeixin durant la seva carrera professional i personal i hi ha moltes noves eines i formes d’ensenyar que ho poden fer realitat.