Som més que un RIUre: Pla de màrqueting turístic del Delta de l' Ebre.

Títol: Som més que un RIUre: Pla de màrqueting turístic del Delta de l' Ebre.
Autor: Marta Bertomeu Sancho
Centre: INST.DELTEBRE
Premi: Premi ex aequo
Tothom és conscient que el Delta de l’Ebre com espai natural rep turistes, per tant és una
destinació turística que s’ha de gestionar com tal. El treball de recerca que es presenta és
un Pla de màrqueting turístic del Delta de l’Ebre, amb el títol Més que un Riure. El títol
reflexa dues visions molts clares, per una banda les possibilitats del territori més enllà del
riu i els espais naturals; i per altra el riure vol transmetre el caràcter d’hospitalitat i
d’obertura de la seva gent.
El present Pla comporta un servei d’acompanyament a emprenedors i institucions per tal
de dotar-los de mecanismes per la gestió de recursos i per a una major captació de
turistes i visitants. En cap cas, es vol posicionar fora dels compromisos de la Carta
Europea de Turisme Sostenible, per la qual cosa prioritza la qualitat a la quantitat del
turisme, amb criteris de sostenibilitat i de conservació dels seus recursos naturals.
La consolidació de la destinació turística ha de comportar millores socioeconòmiques i
culturals, per tal d’augmentar les condicions de vida i l’arrelament al territori de les
persones que hi viuen, sobretot dels més joves.