Skip to main content

Estimar, canviar i construir

Autor: MARTÍ VELASCO RELATS
Centre: INST.M LA VALL DE TENES
Document:
En aquest treball de recerca hi trobem un estudi sobre l'educació en el lleure que parteix de la hipòtesis següent: l'educació en el lleure és una eina que fonamenta el compromís i la transformació social, i sobre aquesta, s'ha fonamentat el projecte "Trenquem fronteres" que és el cas d'estudi pràctic que hem desenvolupat.

El treball té per objectiu conèixer les característiques i els valors de l'educació en el lleure per poder-les aplicar al projecte i analitzar l'aportació de l'educació en el lleure en experiències de transformació social.

La metodologia s'ha basat en una recerca bibliogràfica per la part teòrica, entrevistes en profunditat, enquestes i la realització del projecte “Trenquem Fronteres”. Aquest es va realitzar durant les colònies d’estiu del 2018 a l’Espali d’Assís i tracta la realitat de les persones refugiades intentant extreure’n una idea buida d’estereotips i prejudicis racistes. La metodologia escollida per dur a terme el projecte va ser la teatralització, cançons i activitats i dinàmiques.

Com a conclusions del treball, hem vist que les característiques i els ideals de l'educació en el lleure es troben reflectits en els exemples pràctics, que molts projectes tenen potencial de transformació social, que les persones participants del projecte "Trenquem Fronteres" al llarg d'aquest han evolucionat en els seus pensaments i actituds respecte al tema treballat i, per tant, els objectius i la hipòtesis del treball s'han complert i es verifica la hipòtesis plantejada d'entrada.