Skip to main content

Animació 3D i 2D

Autor: Marta March Rios
Centre: INST.ANDREU NIN
En aquest treball hi podem trobar diferents aspectes de l'animació, és a dir, l'objectiu principal era conèixer i fer una recerca del món de l'animació. Em vaig fer doncs una sèrie de preguntes, com per exemple: com vam arribar a l'animació digital? D'on surt l'animació? Com, quan, qui i perquè es van començar a fer animacions? Com es duen a terme les animacions?, Quins processos hi ha?...
Per fer la recerca històrica, no tan sols vaig buscar per Internet, sinó que també vaig anar al museu del cinema a Girona per poder tenir una idea base de la línia temporal. A part de fer una recerca per contestar les preguntes, vaig fer una petita comparació entre Amèrica i el Japó (ja que estan inclosos en els mercats més grans de l'animació), per a poder comparar-los en les tècniques, estils, i la història d'algunes de les empreses més conegudes de cadascuna.
Vaig decidir també afegir la realització d'un curtmetratge com a "experimentació i recerca" per saber la metodologia de treball de primera mà, i per veure si podia arribar a fer-ne una sense cap experiència. He pogut experimentar també alguns dels problemes que es poden donar en l'animació i gràcies a això replantejar la part pràctica.
He arribat a la conclusió que l'animació no és una disciplina nova, i el procés per crear-les és llarg i complex, i sovint requereix diversos experts; que la diferència entre 2D i el 3D, no tan sols està en la representació, sinó també en la producció; i pel que fa a l'animació japonesa i l'americana, la diferència principal és estilística.