Skip to main content

Disseny de la portada i campanya publicitària d’un disc musical

Autor: Aina Martín Mora
Centre: INST.JOAN MERCADER
Document:
- En el meu treball de recerca es podrà trobar tot el procés que implica el disseny de la portada d'un disc musical, i la seva respectiva campanya publicitària. Inicialment trobarem quan i per què van sorgir les portades dels discos musicals. Seguidament s'introdueix la informació i conceptes bàsics sobre el disseny. Un cop tractats aquests temes tenim una comparació de diverses portades de discos durant els anys i en diferents estils musicals. A continuació s'explica que és una campanya publicitària i quines són les diferents fases per a crear una, analitzant diferents exemples de campanyes publicitàries musicals.
Un cop acabada la part més teòrica del meu treball comença el contacte amb diferents experts en els diferents sectors que involucren la creació d'un disc musical, primerament l'artista, després els dissenyadors gràfics i per finalitzar els publicistes. En aquest moment comença la part de la creació del disseny d'una portada d'un disc musical i la campanya publicitària. En primer moment trobem el contacte que vaig tenir inicialment amb l'artista, on veiem quins són els objectius que tenim respecte a el projecte. A continuació passem a la fase de creació de la campanya on tractem tots els aspectes esmentats anteriorment i establim la campanya publicitària del disc musical. Un cop acabada la campanya publicitària, trobarem el procés de disseny de la portada del disc, utilitzant tots els recursos dels quals trobem a la part teòrica de la feina.
Finalment obtenim una explicació sobre tot el producte final de el disseny i la campanya publicitària que hem creat gràcies a tota la informació recollida durant tot el procés d'investigació.