Skip to main content

La coeducació com a eina pedagògica

Autor: Mariona Vidal Vilarmau
Centre: INST.PERE VIVES VICH
Partint de l’interès per les desigualtats socials de l’actualitat, s’ha plantejat l’objectiu d'estudiar quina influència té la primera educació en els valors que conformaran la base ideològica dels infants, els quals esdevindran la societat del futur.
Centrant el treball en el gènere, s’ha investigat sobre la “coeducació”, la metodologia que vetlla per la igualtat d’oportunitats entre gèneres, tant a nivell escolar com en els àmbits familiar, audiovisual i lúdic.
A partir d’aquí, s’han comparat les estratègies coeducatives dels diferents tipus de centre segons la seva titularitat i confessionalitat i s’ha arribat a la conclusió que, tot i haver-hi diferències, no es segueix cap patró determinat. Per tant, és el sistema educatiu en general el que s’hauria de reformar i donar als infants les eines necessàries per poder seguir avançant cap a aquest futur amb justícia equitativa.