Skip to main content

L'educació vista des d’una altra perspectiva

Autor: Blanca Segura Urrutia
Centre: INST.SANT RAMON
Document:
El meu treball de recerca es basa en un estudi de les necessitats bàsiques dels joves amb discapacitats, sobretot en l’àmbit escolar, però també en el social i el sanitari. La principal causa per a triar aquest tema és el fet que em toca molt de prop, puc documentar-me molt bé i viure-ho en primera persona i, en no ser un tema totalment nou per a mi, ja tenia unes bases de coneixement en les quals he anat aprofundint a mesura que avançava el treball.
L’objectiu general d’aquest treball, des d’un inici, era fer un estudi dels nens amb discapacitat, centrant-me en aquells amb pluridiscapacitats i en el seu àmbit educatiu.
Després d‘haver realitzat aquesta recerca i haver tractat i analitzat tota la informació he arribat a diferents conclusions.
L’educació amb nens discapacitats és molt complexa, cosa que es pot intuir sense haver fet cap recerca. De fet, abans de començar el meu treball, ja ho havia pensat. Però malgrat que sigui una cosa tan evident, fins que no t’endinses en aquest món i ho vius en primera persona no t’acabes d’adonar de l’alt nivell de complexitat que arriba a tenir l’educació d’aquests nens, se n’ha de cuidar fins a l’últim detall: fent un pla de treball especialitzat e individualitzat, tenint en compte les necessitats i els aspectes de la seva discapacitat per a aconseguir l’objectiu principal: millorar la seva qualitat de vida.
Una altra conclusió seria que l’àmbit educatiu no es basa únicament amb l’aprenentatge sinó que també engloba la seva manera de viure dins de les seves limitacions, siguin les que siguin, per tal de millorar la convivència, aprendre a compartir i afavorir la seva integració en aquest món que no està preparat per ells.
També he pogut apreciar que l’ensenyament a nens discapacitats és un procés llarg i progressiu però que, a mida que es va insistint en un aspecte, amb dedicació i esforç i aplicant les tècniques correctes per a cada nen, es poden aconseguir molt bons resultats.
Per tant com a conclusió final m’agradaria esmentar que, malgrat l’educació dels nens amb discapacitats és una tasca complexa, aquesta no és impossible i que tot esforç per la seva inclusió, val la pena.