Estereotips femenins a la publicitat actual

Títol: Estereotips femenins a la publicitat actual
Autor: Laura Grabolosa Busquets
Centre: INST.MONTSACOPA
Premi: accèssit
Estereotips femenins a la publicitat actual tracta sobre el paper que li reserva la publicitat a la dona.
Objectius plantejats: conèixer la publicitat en general, identificar i definir els estereotips més comuns que apareixen en els anuncis publicitaris per representar la dona, reconèixer la publicitat sexista, saber el tipus d’anunci publicitari i els estereotips presentats en ells en la televisió segons la franja horària i, per últim, comprovar l’evolució del paper de la dona a la publicitat al llarg de la història.
Resultats: els estereotips més comuns són mare, mestressa de casa, superwoman, reclam-eròtic sexual i dona objecte decoratiu, i les tècniques que els reforcen són la cosificació de la dona i la normalització de la seva dominació.
Conclusions: he pogut comprovar que la publicitat ha reduït el seu grau de sexisme, però, tot i així, no l’ha esborrat del tot.