Skip to main content

Procés d'aprenentatge musical del clarinet

Autor: Maria Ginesta Simon
Centre: INST.JOAN BRUDIEU
Per dur a terme aquest projecte m’he proposat estudiar el clarinet en diferents àmbits: els seus orígens i la seva evolució, també la seva morfologia i la seva acústica. També però, he dedicat una part a la seva pedagogia, estudiant-la i posant-la en pràctica fent classes a un grup d’alumnes.

Foren la meva passió per la música, sobretot pel clarinet, i l’afany per poder transmetre el que sabia el que em va portar a decantar-me per aquest projecte. Aquest treball m’ha permès conèixer el meu instrument i conseqüentment evolucionar a nivell individual.

També m’ha permès fer un petit tast al món de l’ensenyança, un dels meus objectius de futur.
Els meus objectius durant el treball són:
- Conèixer el clarinet a diferents nivells. Conèixer-ne els seus orígens i el seu funcionament per poder millorar certs aspectes tècnics i d’aprenentatge a nivell individual.
- Dur a terme un projecte que em permeti fer classes de clarinet a alumnes amb bases musicals distintes. A partir d’aquí establir aquell que, en la meva opinió, resulta el mètode més adequat per ensenyar i aprendre l’instrument.

El treball està estructurat fonamentalment en 3 parts. Una part teòrica general, on el clarinet com a tal n’és el principal protagonista. Una part teòrica especifica que mostra la base de la pedagogia del clarinet. Finalment, una part pràctica que exposa el projecte de les classes amb els alumnes. Està estructurat de manera que les parts teòriques complementin el desenvolupament de la part pràctica.

Com a conclusió exposo per una banda els resultats de la part teòrica, centrant-me sobretot en els coneixements que he pogut traslladar a les classes. Per l’altra banda mostro els resultats de la part pràctica, responent a les inquietuds exposades inicialment