Skip to main content

Grans empreses vs botigues tradicionals

Autor: Mireia Navarro Ràfols
Centre: INST.TORRE DE MALLA
Document:
tdr_concurs.pdf (927.57 KB)
• Objectius:
- Estudiar quina influència ha tingut l’obertura de grans superfícies comercials en aquests últims anys respecte el petit comerç o botiga tradicional, centrat en dos grans sectors, el tèxtil i el d’alimentació.
- Accions del petit comerç davant la gran competència de les grans superfícies comercials.
- Factors que han incidit al comerç en els darrers anys.
- Com exemple de l’estudi: el municipi de Mollet del Vallés.
• Conclusions: Anys enrere no hi havien grans superfícies comercials que fessin competència a les botigues tradicionals o de barri, també els hàbits de la població eren totalment diferents com per exemple la introducció de la dona en el món laboral, les noves tecnologies, serveis i repartiments a domicili, els pagaments amb targetes de crèdit, el finançament, etc... i tot això fa que el concepte “d’anar a comprar” s’utilitzés anys enrere com un acte necessari i que avui en dia es focalitza més en el sector de l’alimentació, en canvi el concepte “d’anar de compres” ara es veu més com una acció lúdica preferentment en el sector tèxtil i que anys enrere no existia.
Llavors, les botigues tradicionals o de barri han hagut d’especialitzar-se més del que ho estaven en la venda dels seus productes per poder fer front a la seva gran competència, les gran superfícies comercials, ja que aquestes últimes poden jugar més amb el preu si ho comparem amb les botigues tradicionals.
A part, no podem oblidar que la crisi també ha sigut un factor entre d’altres, que ha afectat molt a les botigues tradicionals, ja que com hem vist abans, el preu dels productes d’una superfície comercial entre els d’una botiga tradicional sempre seran inferiors i per tant depenent de l’economia de cada família podrà permetre’s la compra d’un tipus de producte o d’un altre, tot i que la qualitat sempre serà molt millor la d’una botiga tradicional o mercat que la d’una superfície comercial.
A més a més, si ens centrem en la compra de productes d’alimentació, en una superfície compres tot envasat i no pots demanar la quantitat exacte que vulguis, però en canvi en un mercat no tens cap problema, ja que a part d’agafar la quantitat de desitges, els productes són frescos. I això clarament, és un dels pocs avantatges que poden tenir les botigues tradicionals o mercats, a part de la fidelitat, el tracte cap a la clientela entre d’altres.
En resum, el comerç és un concepte en contínua evolució ja des de les primeres civilitzacions on es feien intercanvis de béns, productes i/o serveis i que han anat evolucionant a mida que passa el temps amb gremis, botigues, grans superfícies comercials, i sobretot adaptant-se sempre a les necessitats de la época. Aquest raonament ens porta a la conclusió final del concepte del comerç que segons la època que estem vivint actualment ens mostra que anem cap a un futur imminent de la venda online com per exemple Amazon