Skip to main content

La Social Media, més que un passatemps

Autor: Anna Grau de Tena
Centre: INST.M E.MUNICIPAL DEL TREBALL
“La Social Mèdia, més que un passatemps” parla sobre el gran i creixent impacte que la Social Media està tenint en el món de les empreses, enfocant-ho des del punt de vista d'un dels principals professionals, el Community Manager. El treball gira al voltant de la hipòtesi "La grandària d'una empresa té relació amb la opció que tria respecte la Social Mèdia", és a dir, veure si ser una empresa petita, mitjana o gran (respecte el nombre de treballadors i uns criteris més concretament explicats al treball) condiciona el fet d’estar a la Social Mèdia, estar-hi amb un professional, o no estar-hi. Molt estretament lligats a la hipòtesi principal també vaig plantejar alguns objectius essencials a l’hora de realitzar el treball. Primerament, comprovar la importància de la Social Mèdia pel que fa a les empreses, si realment aquest món virtual mereix el ressò que està tenint. Després, veure si portar una empresa a través d'un professional marca una diferència: val la pena contractar a algú? I finalment, aplicar molt acuradament tots els procediments i les tècniques esmentades a la part teòrica; que també pot estar considerat com eina metodològica.

Després de contactar amb 52 empreses a través de qüestionaris, vaig poder respondre totes les preguntes que m’havia plantejat. Pel que fa a la hipòtesi, va acabar sent errònia: no hi ha una relació entre la grandària de la empresa i la seva opció respecte la Social Mèdia, demostrant així la gran implicació que tots els negocis estan tenint en les plataformes virtuals independentment del seu nombre de treballadors i fins i tot del seu sector. La resolució de la hipòtesi, junt amb una mitjana de 8,8/10 (pregunta: Del 1 al 10 com d’important és la Social Mèdia per una empresa?) va confirmar que les empreses sí valoren la Social Mèdia, més fins i tot del que jo inicialment esperava. I pel que fa al professional, després d’analitzar totes les funcions i plataformes gestionades i anar-ho comparant entre les empreses amb una persona contractada i les empreses sense un professional, vaig poder afirmar que val la pena –si és possible, sobretot econòmicament- contractar a una persona qualificada.

Aquest treball de recerca remarca, amb dades comprovades, el paper protagonista que la Social Mèdia ha adquirit per les empreses i com d’útil pot arribar a ser si es gestiona correctament, i dins d’aquest món la importància del Community Manager. Més generalment, destacar la importància que els nous avenços tecnològics estan tenint en el nostre dia a dia.