Skip to main content

El paper de la dona en la publicitat

Autor: Maria Royo Sánchez
Centre: INST.PERE VIVES VICH
A partir de l’interès que es mostrà vers quina era la imatge que la publicitat difonia de la dona, es va plantejar conèixer i detallar al màxim quins són els rols femenins que s’emeten, quins són els seus orígens, quin és el marc legal de la publicitat i finalment, quina és l’opinió general del consumidor. S’ha realitzat un recull històric de la publicitat protagonitzada per dones, a continuació, s’ha analitzat quin és el marc legal que restringeix la publicitat sexista i vexatòria i s’han relacionat els rols femenins amb la mitologia grega. Posteriorment, s’ha realitzat una anàlisi estadística d’una mostra d’anuncis protagonitzats per dones en la qual s’han tingut en compte variables com la tipologia de producte, els prototips femenins, l’aspecte físic, etc. Finalment s’han comparat els resultats extrets amb els resultats obtinguts d’una enquesta realitzada als consumidors i s’ha determinat que molts dels resultats obtinguts coincideixen amb la visió del consumidor.