Skip to main content

L'ALTRA CARA DEL CÀNCER

Autor: ARIADNA ROMA CALVÓ
Centre: INST.MIQUEL MARTI POL-RODA TER
Document:
Aquest treball tracta del càncer, però no només d'això, sinó també del que comporta i
requereix. Avui en dia, molta gent coneix el terme que defineix el càncer, però no tots són
conscients del que realment significa patir aquesta malaltia. Per donar a conèixer tot el que hi
ha al seu darrere, s'ha fet una anàlisi dels diferents aspectes implicats en el càncer. En primer
lloc, s'ha fet una visió general de la malaltia per tal de mostrar què és el mateix càncer. A
continuació, en la ponència s'aborden els diferents àmbits implicats, que són: l'assistència
sanitària, la recerca, els casos reals, les associacions de suport i la publicitat que es fa per
sensibilitzar. Tot això s'ha aconseguit gràcies a l'ajuda de diferents professionals de diferents
àmbits, que han estat entrevistats, i també gràcies a una estada personal en un laboratori de
recerca en càncer, que em va permetre veure de primera mà com treballen diàriament. Per
saber realment si el missatge de la malaltia arriba a la gent, a través de la publicitat, es va fer
una enquesta oberta. Els resultats mostren que, tot i que la investigació ha millorat en els
darrers anys, encara té un llarg camí per recórrer. Pel que fa a la societat, tot i que gràcies a la
publicitat en saben més sobre el càncer, el coneixement és molt superficial i no inclou tot el
que comporta el càncer. La investigació conclou que la gent necessita saber més sobre què
implica el càncer per ser més conscients del que requereix. És clau que la gent sàpiga què hi ha
darrere, a través de la publicitat, perquè pugui donar per a la investigació i implicar-se més en
aquesta lluita.