Skip to main content

El repte de les marques blanques

Autor: Helena Parreño i Mont
Centre: VEDRUNA-PALAMÓS
Aquest treball aprofundeix en el món de les marques blanques i dedica especial interès al seu context actual, el canvi en el perfil de consumidor arrel de la crisi i el conflicte vigent entre marques blanques i marques de fabricant.
S’ha elaborat un estudi exhaustiu de les cadenes de supermercats Mercadona, Bonpreu-Esclat i Lidl, i una comparativa de preus al llarg de deu mesos. Aquestes observacions han permès saber la diferència de preu que es troba en un determinat nombre de productes escollits. Així mateix, s’han dut a terme unes cistelles de consum on hom pot apreciar l’estalvi que suposa comprar marques de fabricant i marques blanques als diferents períodes de l’any. La recerca es conclou mitjançant unes enquestes i entrevistes amb persones clau d’aquest àmbit.
El meu interès en l’economia m’ha permès assolir els objectius proposats i desenvolupar aquest tema que forma part de la vida quotidiana dels consumidors i de les seves llars.