Skip to main content

PER QUÈ SENSE GLUTEN?

Autor: MIREIA REVERTER TORRAS
Centre: INST.MONTSACOPA
Document:
PER QUÈ SENSE GLUTEN?
“Per què sense gluten?” és un títol fruit de la inventiva d’una persona molt propera a mi i és per això, que vaig decidir escollir-lo.

A simple vista no concreta cap tema específic dins l’àmbit de la celiaquia, cosa que permet fer volar la imaginació del lector i permet, també, qüestionar-se quins són els aspectes que es desenvoluparan al llarg del projecte.
Al tractar-se d' inquietuds molt properes a mi, els objectius van ser clars des d’un bon inici.El principal fi era elaborar l’estudi previ que requereix muntar un establiment, especialitzat amb productes sense gluten, a la comarca de la Garrotxa. En segon lloc, la meva intenció era aprofundir en diferents aspectes d’aquesta creixent malaltia, que actualment representa un 1% de la població total, ja que el coneixement que tenia sobre el rerefons mèdic que comporta,
era mínim i insuficient.
Per tal de desenvolupar aquest estudi previ, he analitzat l’entorn social i econòmic de la comarca -comentant l’evolució de la població i la riquesa en els últims 5 darrers anys-, el tipus de local i la seva ubicació, així com també he concretat els mètodes que cal seguir per obtenir el mercat, tenint en compte la competència i les despeses que tenen les famílies a l’hora de consumir aquest tipus de productes.En relació a la celiaquia, he parlat sobre què és la malaltia en sí, quins són els símptomes que presenta, el diagnòstic, la dieta i el nombre d’afectats a nivell comarcal, provincial i català que voreja els 550, 7500 i 75000 malalts, respectivament.
La informació necessària per a la elaboració del meu treball no ha estat de fàcil accés. Ha sigut gràcies a les dades proporcionades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT) que he
pogut completar la meva recerca.No obstant, per poder ampliar i concretar més els apartats, he contactat amb diferents associacions i empreses, una d’elles amb seu a la Garrotxa (Nana’s). Finalment, per elaborar la tercera part del projecte, el treball de camp, he anat a diferents establiments olotins – tant supermercats com dietètiques- on he analitzat els preus i les marques que ofereixen per tal d’estudiar la competència que podria tenir la meva futura botiga.
Per tancar el meu projecte, he exposat una enquesta per saber quina noció tenia el públic enquestat sobre la malaltia i tot el que comporta aquesta.
Analitzant els resultats del treball de recerca, podria fer de l’objectiu, una
realitat.
Després de comparar preus i marques, d’estudiar els elements del màrqueting necessaris, de fer una recerca sobre la malaltia –la celiaquia- i sobre els tipus de mercats ja existents a la meva comarca, obrir una botiga amb una àmplia gamma de productes destinats a celíacs seria un negoci viable.