Skip to main content

Rienzi, l'últim dels tribuns

Autor: Aurèlia Torné Subirats
Centre: INST. BLANCA D'ANJOU
Document:
TDR.zip (8.65 MB)
Aquest treball consta d’una anàlisi musical de l’obertura de l’òpera Rienzi, de Wagner, i de la comparació psicològica entre el personatge principal d’aquesta òpera i Hitler. L’objectiu és, demostrar que mitjançant la significació musical podem desxifrar la història de l’obra, i per la part psicològica, posar de manifest una similitud entre els dos individus de referència. Les conclusions confirmen la nostra hipòtesi inicial.
Per aconseguir-ho m'he informat bibliogràficament del transcurs de les seves vides i del perfil psicològic de Hitler. A més, aprofitant que Hitler és un personatge famós, he pogut treure informació de diferents documentals i pel·lícules referents a ell. Pel que fa a l'àmbit musical, he partit de tota la informació extreta de les classes d’anàlisi musical del conservatori on sóc alumna. Tot això m'ha proporcionat les bases per establir els pilars del meu treball.