Skip to main content

BARBIE WORLD, 50 anys de sociologia d’una joguina

Autor: Núria Esteban Vallés
Centre: INST.SERÒS
Què és la Barbie? Una nina de plàstic, un model ideal de dona, una icona de la moda? Un producte que ha influenciat a la societat o bé el reflex de la nostra societat en un producte?
La temàtica de la Barbie pot semblar superficial, però realment la nina es pot considerar un reflex de la nostra societat, mentalitat, canvis i modes d’aquesta. Durant el seu mig segle de vida ha entrat a formar part de la nostra societat fins al punt que l’ha obligat a evolucionar per a adaptar-se a nosaltres. Barbie directament també ha influït en la nostra societat com a model ideal de dona.
Referent de la moda i una icona cultura, considerada pel mateix Andy Warhol una celebritat conscienciada pels canvis socials.Barbie ha intentat representar totes les dones, de totes les ètnies i cultures diferents, i com tota dona sap, la millor cosa que hi ha després de seguir la moda és crear-ne una de nova.