Comparació entre l'educació romana i l'educació actual. Construcció del material escolar antic.
Autor: Elena Olmo Cacho
Centre: INST.ALMENAR
Document:
Objectius del treball:
•Conèixer tot el relacionat amb la metodologia i organització escolar en l’antiguitat.
•Com, de què estaven fets i quina era la utilitat dels materials educatius utilitzats a les escoles romanes. Reconstruir algun d’aquests materials.
•Comparació entre l’educació antiga i l’actual.
Conclusions del treball:
•L’horari escolar antigament i ara és força similar.
•L’educació primària, és pràcticament igual en totes dues èpoques, ja que la lectura, l’escriptura i el càlcul és la base de l’ensenyament.
•En l’etapa secundària a Roma els joves aprenien gramàtica i els clàssics grecs i llatins, en l’actualitat també s’estudia gramàtica i clàssics de la literatura catalana i castellana, però en les assignatures de llengua.
•En l’etapa superior ensenyaven el necessari per fer joves polítics, actualment s’ ensenya tot el necessari per poder exercir la professió escollida.
•Conèixer tot el relacionat amb la metodologia i organització escolar en l’antiguitat.
•Com, de què estaven fets i quina era la utilitat dels materials educatius utilitzats a les escoles romanes. Reconstruir algun d’aquests materials.
•Comparació entre l’educació antiga i l’actual.
Conclusions del treball:
•L’horari escolar antigament i ara és força similar.
•L’educació primària, és pràcticament igual en totes dues èpoques, ja que la lectura, l’escriptura i el càlcul és la base de l’ensenyament.
•En l’etapa secundària a Roma els joves aprenien gramàtica i els clàssics grecs i llatins, en l’actualitat també s’estudia gramàtica i clàssics de la literatura catalana i castellana, però en les assignatures de llengua.
•En l’etapa superior ensenyaven el necessari per fer joves polítics, actualment s’ ensenya tot el necessari per poder exercir la professió escollida.