Skip to main content

LA TRANSICIÓ EVOLUTIVA I EL CANVI DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA A L’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA COM A FACTORS DE RISC DE PATIR TRASTORNS PSICOLÒGICS

Autor: Anna Soler Gudayol
Centre: INST.LLOBREGAT-SALLENT
El meu treball és un petit estudi sobre les reaccions que es poden donar davant de dos factors de risc als quals, totes les persones al llarg de la vida, estem exposats: la transició evolutiva de la infància a l’adolescència i el canvi de l’educació primària a l’educació secundària. Les dues primeres parts del treball són marcs teòrics sobre la psicologia humana en general, i aquesta època concreta de canvi evolutiu, i la tercera, és la de recerca pròpiament dita, a partir del recull d’impressions d’alumnes que han cursat el primer curs d’ESO a l’Institut Llobregat Sallent durant el curs 2011-12.
La conclusió que se’n pot treure després d’analitzar els resultats és que, tot i que els factors estudiats estan contemplats com a factors de risc precipitants, hi ha d’altres factors que causen la disminució d’atenció psicològica durant el primer curs d’ESO que s’ha observat en els resultats.