Skip to main content

KM 0, NI UN PAS MÉS

Autor: JUDIT LLOBERA AGUILÀ
Centre: NTRA. SRA. DEL CARME-BALAGUER
El projecte consisteix en el desenvolupament d’un Pla de Màrqueting de comercialització de fruita dolça sota l’emblema Km 0. Mitjançant la producció d’una finca familiar es pretén per primera vegada comercialitzar una part de la producció, concretament 400 tones anuals, sota la denominació de proximitat i recolzar-ho amb la creació d’una marca comercial així com una forta acció de comunicació. El producte objecte d’estudi són diferents varietats de fruita dolça de quatre classes en concret: pera, poma, préssec i nectarina; fruites característiques de les terres de Lleida. A partir d’aquesta iniciativa, es pretén donar resposta a una realitat existent i creixent en el mercat actual.

Durant la realització del projecte, s'ha observat una nova oportunitat en el sector agroalimentari gràcies a l'aprovació del Decret 24/2013 de la Generalitat de Catalunya que regula aquest tipus de venda.