Skip to main content

Trencant l'estigma de la intel·ligència i el fracàs escolar

Autor: Cristina Teixidó Cruïllles
Centre: INST.PERE BORRELL
Document:
UVIC.pdf (5.82 MB)
“Trencant l’estigma de la intel·ligència i el fracàs escolar” és un treball que té com a objectiu demostrar la innecessària relació que hi ha entre el fracàs escolar i la intel·ligència.

En el marc teòric s'expliquen les teories més conegudes sobre la intel·ligència i què és el quocient intel·lectual, el fracàs escolar i les seves causes.

En el marc pràctic s’han realitzat tres entrevistes: una a un expert en intel·ligència emocional i les altres a persones afectades per l'Efecte Pigmalió. Finalment, amb enquestes es va fer un estudi sobre la intel·ligència i el fracàs escolar de totes les escoles de la Cerdanya.

Els resultats del treball van demostrar que en la major part dels casos el fracàs escolar no està determinat pel nivell intel·lectual d’una persona, i per tant, es pot confirmar la hipòtesi principal del treball.