Skip to main content

Animació feta per ordinador

Autor: Aniol Saurina Masó
Centre: INST.SANTA COLOMA DE FARNERS
Document: No hi ha fitxer associat
Aquest treball de recerca consisteix en la creació d’un curtmetratge utilitzant única i exclusivament l’ordinador.

Per començar, s’ha de dur a terme tota la part d’aprenentatge del programa que s’utilitza per modelar els escenaris i personatges, i per animar posteriorment l’escena. Un cop s’han vist els límits del programa, es pensa l’argument del curt, a més dels personatges, el lloc, el moment del dia en què es produeix... Després, s’han de fer alguns esbossos del personatge i del lloc on passa l’acció per tenir alguna cosa en què basar-te, i un cop fet això ja es comença a modelar el personatge i l’escena amb el programa, en aquest cas en cinema 4D.

El modelatge és una de les parts més complicades dins tot el procés ja que et demana força temps i hi ha molts detalls a tenir en compte. Es comença a modelar a partir de figures simples, com per exemple una esfera o un cub, i a partir d’aquí, es pot subdividir el polígon en més o menys subdivisions segons et convingui i començar a modelar movent els diferents vèrtexs que produeixen aquestes subdivisions; a més a més, hi ha tota una sèrie d’eines especialitzades en el modelatge que t’ajuden en el procés.

Un cop està tot modelat s’ha de crear una estructura òssia sobra la qual es mourà el personatge principal. Quan estigui creada i s’hagin relacionat l’estructura òssia amb el personatge ja es podrà començar a animar.

L’animació consisteix en anar movent el personatge dins l’escenari i anar fent fotografies de cada posició. Però un pas previ a la captura de les imatges és aplicar les diferents textures i llums a l’escena per fer-la mínimament realista. Un cop tens totes les escenes establertes i amb les llums i textures ja et pots posar a renderitzar l’escena, que vindria a ser similar a tirar fotos a la realitat.

Finalment, en un programa de postproducció s’uneixen totes les fotografies o fotogrames i s’aplica el so, els crèdits i els efectes a l’animació.