Skip to main content

Diferent o únic? Diferents teràpies per a un infant autista

Autor: MIRIAM IGLESIAS CHAVEZ
Centre: INST.ANTONI POUS I ARGILA
Premi: 2n premi ex aequo
Document:
El Trastorn de l'Espectre Autista (TEA), és una alteració del neurodesenvolupament que provoca dificultats d'interacció social, comunicació i imaginació. Per tal de corroborar la hipòtesi del treball (centrada en l'efectivitat de les teràpies centrades en els àmbits social, comunicatiu i imaginatiu, per sobretot en el social per als infants amb TEA) aquest es divideix en dos blocs: un de teòric i un marc pràctic amb una observació i entrevistes. Els objectius aborden l'anàlisi de les teràpies juntament amb la seva influència en la socialització on s’ha pogut veure que els resultats han sigut molt positius. Podent extreure així que, alguns infants amb TEA presenten dificultats en interacció social, comunicació i/o flexibilitat i imaginació, però aquestes varien segons cada cas. A més que, les teràpies de l’àmbit social, com les que fan ús del joc simbòlic, proporciona als infants unes eines perquè aprenguin a interaccionar amb els altres.
Cosa que sense les teràpies, no les tindrien. La motivació del següent treball, deriva d'un interès acadèmic i personal. Concloent així que, els infants amb TEA poden tenir dificultats en diverses àrees, però les teràpies centrades en la interacció social mostren efectivitat. La individualització de les teràpies és clau, ja que cada cas de TEA és únic.