Skip to main content

La lateralitat, el laberint del domini

Autor: Júlia Ros Fort
Centre: INST. HUG ROGER III
Premi: 2n premi ex aequo
Document:
3549_Hug Roger.pdf (15.47 MB)
El propòsit d'aquesta recerca és visibilitzar la lateralitat creuada, un trastorn d'aprenentatge el qual afecta un 30% de la població. És un tema molt rellevant personalment, atès que l'he viscut de primera mà des de petita.

En el marc teòric, va anar combinant teoria a través de llibres de text i internet. I en el marc pràctic, es va optar per fer entrevistes a diferents persones vinculades en aquest àmbit. A més, també es van dissenyar dues enquestes dirigides a diferent públic: un als patents amb lateralitat creuada, i una altra als docents. A partir d'aquí es van analitzar les dades per a treure conclusions.

Sobre els resultats extrets, a nivell general, es va obtenir un desconeixement i una falta d'informació respecte a aquest trastorn. Aquest estudi també va prosperar una resposta per a respondre a la hipòtesi inicial. Al seu torn, a través d'un producte final, un vídeo, que proporciona una experiència personal d'una nena amb lateralitat creuada, he pogut visualitzar com afecta en els nens/as.

En conclusió, la meva recerca tracta sobre el coneixement dels docents davant la lateralitat creuada, si es pot agilitzar i millorar a partir d'estratègies, i com els afecta els pacients.