Skip to main content

Menorca, una mobilitat polèmica

Autor: Margarita Camps Marquès
Centre: IES. M. ÀNGELS CARDONA
Document: No hi ha fitxer associat
Aquest treball de recerca consisteix en l’anàlisi de la situació de la mobilitat a l’illa de Menorca, centrada principalment amb els moviments per carretera. Menorca és Reserva de la Biosfera i això comporta “impediments” davant la creació de noves infraestructures com, en aquest cas les de transport per carretera. A l’illa sempre s’ha plantejat fer un desdoblament de la carretera per millorar-la i per evitar petits col·lapses que es creen en èpoques determinades de l’any, però moltes són les postures i opinions que se’n fan al respecte tant per part d’experts com pels menorquins i polítics.

La carretera ME-1, és una carretera d’un sol carril per sentit. És
l’única que uneix Maó i Ciutadella, i això provoca la polèmica sobre si Menorca té una necessitat real d’una carretera ampliada, de desdoblar-la.

La població menorquina ha crescut en els diferents anys i això també ha provocat un augment dels vehicles privats, per tant no s’ha mirat cap a una mobilitat més sostenible i que permeti reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera per poder complir amb els acords del Tractat de Kioto. A més, ens trobem que a l’estiu, els moviments per carretera i els vehicles que s’hi mouen augmenten pel fet de l’arribada de turistes, però és d’una durada limitada a
poques setmanes, i on després, a l’hivern, veiem que aquests moviments de la població són molt més limitats i sense tants problemes ja que el nombre de vehicles en aquesta època són uns 3000 menys aproximadament que els de l’època estival. Però el problema de la carretera ME-1 no es queda solsament en el desdoblament, sinó
amb la necessitat real de millorar molts trams i connexions que, pel deteriorament i per la mala incorporació que es té a la carretera, són vertaders punts de rics pels conductors i viatgers.