Skip to main content

Anàlisi ètica dels espots publicitaris

Autor: Jordi Navarro Calafell
Centre: TERRAFERMA
Document: No hi ha fitxer associat
RESUM:

Avui dia, es té la creença generalitzada que, sense publicitat, no s’acaba eficaçment el
procés de venda dels productes. És tan llaminer l’afany de guanyar diners que, si no es
regulés la publicitat, es farien veritables agressions a la bona fe dels consumidors. En
aquest treball hem volgut analitzar la publicitat des de l’ètica, per tal d’advertir els
possibles abusos. S’han gravat per analitzar uns 43 espots, en períodes que fessin la
mostra representativa. Aplicada una fitxa dissenyada per al registre/anàlisi, hem arribat
a la conclusió que un 58% dels espots atempten contra alguns dels principis ètics
aplicats. Ens ha sorprès, no obstant, que quasi la meitat s’ajusten als principis ètics.
Amb tot, caldria fer un replantejament ètic dels espots de TV3.