Skip to main content

Estudi de la publicitat dels famosos i creació d'un anunci propi.

Autor: Berta Ginesta Costa
Centre: INST.PERE BARNILS
IES Pere Barnils
2n Batx. B
Curs 2009-2010

TREBALL DE RECERCA
ESTUDI DE LA PUBLICITAT DELS FAMOSOS I CREACIÓ D’UN ANUNCI PROPI


1. OBJECTIUS

El que espero d’aquest treball és poder fer una recerca, encara que petita, del món dels anuncis de famosos, per tal de poder veure gran part de les seves característiques, a partir de notícies, dades, xifres, anàlisis, entre d’altres.

És a dir, endinsar-me una mica més al món d’aquests personatges tant perseguits per tots i gaudir realitzant el treball, que és el més important.

El que pretenc fer és començar el treball fent una introducció a la publicitat en general. Tot seguit, elaborar taules amb alguns dels sous que reben determinats famosos de diferents sectors. A continuació, fer l’anàlisi objectiu i subjectiu d’anuncis publicitaris de famosos, des del producte que s’anuncia fins a l’anàlisi del text. Seguidament, realitzar enquestes a persones del poble de diferents edats per tal de poder veure que en pensa la gent de la publicitat dels famosos. Per acabar, gravar un anunci publicitari on jo sigui la famosa i així poder veure més directament les característiques d’aquest tipus d’anuncis.





2. RESULTATS I CONCLUSIONS FINALS DEL TREBALL

Ara que el treball ha finalitzat, cal dir que bàsicament les conclusions més importants sobre la publicitat ja les he anat comentant al final dels diferents apartats.

No obstant això, el que jo considero més important és que he pogut extreure quina és la diferència que hi ha entre els anuncis de famosos i els que no ho són, que és l’objectiu principal del treball: mentre que els anuncis de famosos el centre d’atenció és el famós, en els altres el més important és el producte que s’anuncia.

He pogut conèixer gràcies a l’anàlisi de diversos anuncis de famosos i a les enquestes quines són les característiques pròpies dels anuncis de famosos.

A partir d’aquí, he intentat fer un anunci publicitari on la protagonista fos jo tot seguint les característiques pròpies d’aquests anuncis: utilització del primer pla, poca varietat d’escenaris, identificació producte - famós, mostra del grau de satisfacció del producte, brevetat, il•luminació clara...

Apart d’això, també he pogut conèixer més a fons la publicitat en general ( què és, funcions, llenguatge, història, què en pensen certs personatges...) a través de buscar informació a diversos llibres d’autors importants de la publicitat. També, la visió que té la gent sobre la publicitat dels famosos amb les enquestes fetes a diverses persones del poble segons l’edat.

Realitzar aquest treball m’ha servit per aprendre, a més de saber alguna cosa més de la publicitat i dels millors publicitaris del país, saber resumir, interpretar la informació, redactar-la i treure’n conclusions.

Per acabar m’agradaria dir que el que m’ha agradat més del treball ha estat crear el meu anunci, ja que és la part més pràctica i la més amena, tot i que també és la que he tingut més feina a fer-la. Tot i això, estic contenta del treball que he fet.

En general no he tingut gaires entrebancs (només algun problema tècnic) i, encara que hi he dedicat moltes hores, he après molts aspectes que no coneixia i també en alguns moments ha estat divertit.