Skip to main content

Afecta la crisi a la publicitat?

Autor: Alicia Fàbrega Miralbell
Centre: LES ALZINES
Afecta la crisi actual a la publicitat?
I si ho fa, com?
Pot afectar tant en el missatge que dóna, com en les noves estratègies de màrqueting que s’utilitzen. També en la inversió publicitària i si ha disminuït en comparació amb anys més pròspers i en quins canals ha afectat més, o si pel contrari ha fet que s’incrementés i també en quins mitjans de comunicació.
Conseqüentment he tractat temes com ara la lluita entre les marques blanques i els productes de marca líder, els projectes que l’Estat ha posat en pràctica per reactivar l’economia automobilística, que han afectat als anuncis dels automòbils, la propaganda i promocions... en l’àmbit de les estratègies de màrqueting.
A partit d’analitzar els anuncis, tant de premsa com de televisió, i guiant-me pels comentaris d’especialistes, he arribat a la conclusió que la crisi és pot enfocar de moltes maneres diferents segons el que es vulgui transmetre. Els temes més recorreguts són els que al•ludeixen a l’estalvi, a l’oportunitat de comprar-lo, a la seguretat que et proporcionen en aquests moments...
L’últim punt tractat és el de la inversió, un que des de el meu punt de vista esta canviant molt i val la pena conèixer.
la inversió en publicitat ha variat molt degut a la crisi; els mitjans tradicionals publicitaris han perdut molta importància; oposadament i per omplir el buit que aquests estan deixant, ha aparegut Internet, malgrat el poc temps de vida que té com a mètode per fer publicitat, el seu escàs preu degut a la poca demanda que té, de moment, perquè està en continu creixement, ha facilitat a molts empresaris fer publicitat; Un dels programes capdavanters arreu del món i en concret a Espanya és el Google Adwords, està demostrant l’eficiència a l’hora d’arribar al client i ha revolucionat els preus publicitaris.
Així com l’impremta o la segona guerra mundial van afectar al món publicitari creant una forta transformació, aquesta crisi també està provocant canvis.