Skip to main content

Organització i control del dia a dia d'un institut: Implementació d'una base de dades gestionada amb PHP

Autor: Òscar Celeiro Escribà
Centre: INST.ANTONI TORROJA
OBJECTIUS

Hem cregut convenient enumerar totes les objectius per les quals ens hem guiat, ja que tenir els objectius ben definits és la base de qualsevol treball:

1) Conèixer més a fons el món de la programació, tot adquirint-ne una bona base, per a poder ser capaços de generar codi amb una finalitat determinada. A més, aquests coneixements ens poden ser útils en estudis posteriors d’informàtica.

2) Dissenyar un programa que compleixi les següents condicions:


• Ser capaç de gestionar completament un institut.
• Tenir una interfície visual intuïtiva i pràctica (és a dir, que sigui útil per a usuaris amb i sense coneixements d'informàtica).
• Ser multiusuari; que permeti que diverses persones puguin treballar al mateix temps sobre la mateixa base de dades.
• Ser fàcil de comprendre i d’utilitzar, tenint en compte que el poden utilitzar persones sense gaires coneixements informàtics.

3) Tenir el programa acabat abans del mes de desembre per tal que es pugui començar la seva implementació i avaluació en el centre.



ESTRUCTURA DEL TREBALL

Per elaborar la nostra base de dades hem seguit les pautes que regeixen la fabricació de qualsevol element, ja sigui material o no, el procés tecnològic:

? Definició del problema : És el punt de partida del procés, en el qual s’identifica el problema que es planteja i es defineixen les condicions que ha de complir la solució.

? Recerca d’informació: Aquesta és la fase d’investigació. Es tracta d’esbrinar si existeixen solucions prèvies per al problema tractat o si existeixen problemes similars del quals es pugui aprofitar alguna de les parts del treball.

? Pluja d’idees i selecció d’idees: A partir de la investigació prèvia, es busquen possibles solucions per al cas concret i escollim la millor.

? Disseny : Es tracta de fer un esquema de treball, mitjançant el qual ens guiarem al llarg del procés. En el nostre cas, l'estructura general del programa, l'organització.

? Implementació : És hora de dur a terme aquesta solució, seguint pas a pas la planificació que hem fet en el punt anterior.

? Avaluació : Un cop hem creat el producte final es valorarà si és capaç de resoldre satisfactòriament el problema plantejat i, en cas que sorgeixin problemes o aspectes que calgui millorar, s'iniciarà un nou cicle del procés. Cal tenir en compte que el desenvolupament d'un producte difícilment s'acaba, ja que sempre es presenten nous requeriments.



Conclusions

Un cop acabat el projecte, girem el cap un any endarrere i ens adonem de tot el que ha suposat aquest. Vam començar amb molta il•lusió però sense cap coneixement a fer la feina i ara, mantenim la mateixa il•lusió o més però hem anat adquirint una sèrie de coneixements molt valuosos.

Com acabem de remarcar, un dels principals handicaps era que tot i tenir un bon nivell d’informàtica, cap dels dos era capaç de programar res semblant.

A més, no preteníem crear una eina que tingués unes funcions molt avançades i que pogués fer de tot. El que preteníem era donar una solució a les mancances d’un altre programa i fer-los complementaris.

Les conclusions que en traiem, doncs, són molt clares. Estem molt orgullosos de que tantes hores de treball, de preocupacions i també d’alegries, hagin acabat amb la consecució d’un objectiu dels dos i que realment és i serà útil. A més, ens aporta uns coneixements que, a partir de l’any que ve, ens seran de gran ajuda al món de la Universitat.


RESULTATS

Després de moltes hores de treball podem extreure tres resultats principals:

1. Primer de tot hem adquirit uns coneixements que ens seran de gran ajuda per als propers estudis a la universitat.

2. Hem estat capaços de crear un programa que compleix uns objectius amb escreix i que resol aquells problemes amb els que es venia trobant el nostre institut cada començament de curs.

3. Mitjançant el projecte hem facilitat una eina que s'utilitzarà en el nostre centre a partir del pròxim any (ara només s'està provant) i que ajudarà als professors en les seves tasques del dia a dia.