Skip to main content

CONSTRUCCIÓ D'UN KART

Autor: CRISTIAN JORGE ORTE
Centre: INST.JOAN BRUDIEU
Document: No hi ha fitxer associat
Introducció i marc teòric. Tot i que el nostre treball de recerca és un kart de combustió, inicialment volíem construir un kart elèctric degut a la sostenibilitat d’aquesta energia renovable.
Una cop presa la decisió en quan al tipus de treball (kart elèctric) varem començar a construir el que més tard seria el xassís del nostre kart i quan volíem utilitzar el motor elèctric no varem poder aconseguir el material necessari i, ens varem veure obligats a comprar un motor de combustió.
Malauradament, el primer motor que vàrem adquirir no era adequat, ja que no s’adaptava a les nostres necessitats (sistema d’engegada, transmissió, etc.) . Molt amablement, els mecànics d’un taller, ens van fer un bescanvi de motors. Una vegada aconseguit el nou motor i després de fer una posada en marxa, vàrem ubicar el motor al xassís i un cop col·locat ja vàrem començar a fer els primers recorreguts al volant del nostre kart. El mecanitzat es va portar a terme mitjançant aparells i eines de taller bàsiques, com soldadora elèctrica, etc...
Objectius. L’objectiu del nostre treball consisteix en el disseny i la construcció d’un Kart que sigui capaç de desplaçar-se amb un conductor, utilitzant els mitjans que tinguem al nostre abast.
Resultats i conclusions. Com a conclusió podem dir que estem molt contents dels objectius assolits. Durant la realització del treball hem pogut aprofundir els nostres coneixements pràctics sobre els temes treballats durant aquests dos anys. Aquest treball ens ha permès realitzar una classe sense la necessitat de veure les fotos del llibre, cosa que alhora d’utilitzar o crear un aparell mecànic, no només són útils els coneixements teòrics, sinó que els pràctics, són també uns recursos fonamentals. Amb aquesta idea volem afirmar, que durant un curs de batxillerat, tant de modalitat tecnològica com científica, no tant sols hauríem d’estar “tancats” a l’aula, sinó que hauríem de sortir, i veure les coses d’una manera més pràctica. Ja que nosaltres hem pogut viure aquesta experiència i hem vist, que el millor seria la combinació dels dos coneixements, us podem posar un exemple de quan anàvem al mecànic en busca del plat d’una moto, per acoblar-lo al kart. El mecànic ens va dir que com les motos porten un plat de 48 dents, en fiquéssim un de 42. Tot i que podia haver estat el que ens havia dit el mecànic, el nostre professor de Tecnologia Industrial, ens va dir una frase que ens quedaria marcada; “El mecànic només té els coneixements pràctics, però vosaltres teniu l’avantatge de posseir els coneixements teòrics “ així doncs, vàrem procedir a fer els càlculs per la fabricació del plat.
Tot i que nosaltres volíem fer el kart elèctric, cosa que quan vàrem saber que ens seria impossible de fer-lo, ens varem sentir decebuts, ja que el treball en sí, canviaria molt, però tot això no va canviar les ganes que teníem en fer el kart.