Deconstruint la pel·lícula "El Pacient Anglès", d'Anthony Minghella
Autor: Pau Gracià Castejón
Centre: INST.BAIX PENEDÈS
Premi: Accèssit
Document:
Treball Recera_poma.pdf
(7.5 MB)
Aquest treball de recerca sobre la pel·lícula El pacient anglès (1996) d’Anthony Minghella posa en valor els elements cinematogràfics (la fotografia, els efectes de so, la música, les transicions temporals i espacials, etc.), la funció connectora d’espais i temps d’un exemplar de la Història d’Heròdot i l’alternança dels seus quatre fils narratius, perquè gràcies a la seva genial combinació s’aconsegueix realçar la narració dels fets, que és complexa i plena de matisos, amb una clara contraposició cultural entre el món oriental i l’occidental.
D’altra banda, aprofundeix en la figura real del comte hongarès László Almásy, convertit en protagonista, i els seus descobriments arqueològics al nord d’Àfrica, així com les investigacions cartogràfiques d’altres exploradors pioners de principis del segle XX; en aquest sentit demostra que Almásy, encara que va facilitar l’entrada dels nazis fins a posicions aliades, realment no fou un traïdor en el conflicte al nord d’Àfrica durant la Segona Guerra Mundial, tal com el presenta la pel·lícula.
D’altra banda, aprofundeix en la figura real del comte hongarès László Almásy, convertit en protagonista, i els seus descobriments arqueològics al nord d’Àfrica, així com les investigacions cartogràfiques d’altres exploradors pioners de principis del segle XX; en aquest sentit demostra que Almásy, encara que va facilitar l’entrada dels nazis fins a posicions aliades, realment no fou un traïdor en el conflicte al nord d’Àfrica durant la Segona Guerra Mundial, tal com el presenta la pel·lícula.