Skip to main content

Deconstruint la pel·lícula "El Pacient Anglès", d'Anthony Minghella

Autor: Pau Gracià Castejón
Centre: INST.BAIX PENEDÈS
Premi: Accèssit
Document:
Aquest treball de recerca sobre la pel·lícula El pacient anglès (1996) d’Anthony Minghella posa en valor els elements cinematogràfics (la fotografia, els efectes de so, la música, les transicions temporals i espacials, etc.), la funció connectora d’espais i temps d’un exemplar de la Història d’Heròdot i l’alternança dels seus quatre fils narratius, perquè gràcies a la seva genial combinació s’aconsegueix realçar la narració dels fets, que és complexa i plena de matisos, amb una clara contraposició cultural entre el món oriental i l’occidental.
D’altra banda, aprofundeix en la figura real del comte hongarès László Almásy, convertit en protagonista, i els seus descobriments arqueològics al nord d’Àfrica, així com les investigacions cartogràfiques d’altres exploradors pioners de principis del segle XX; en aquest sentit demostra que Almásy, encara que va facilitar l’entrada dels nazis fins a posicions aliades, realment no fou un traïdor en el conflicte al nord d’Àfrica durant la Segona Guerra Mundial, tal com el presenta la pel·lícula.